© 2019 by Meson Mudejar Vegan,

All Rights Reserved.

• YouTube
  • Instagram Social Icon

Niezwykła Andaluzja - ukryte skarby Axarquii.

Updated: 3 days ago

W dzisiejszym poście chciałbym podzielić się jedną z mniej znanych przechadzek w regionie Axarquii, które osoby spędzające wakacje w tym regionie powinny rozważyć.

Zaczynając od Árchez, można w 30 minut dojechać w dół drogą MA-4108 do miejscowości Canillas de Aceituno. Po drodze można podziwiać zapierające dech w piersiach widoki na Park Narodowy Sierra de Tejeda, Park Narodowy Almijara y Alhama i typowe kręte drogi regionu.

Droga do Canillas de Aceituno

Na pierwszym rondzie skręć w drugi zjazd (nie kieruj się na Canillas de Aceituno!) - po kilku minutach dotrzesz do drugiego ronda, gdzie musisz skręcić w pierwszy zjazd na prawo. Jedź dalej, aż zobaczysz taras po prawej stronie - tam właśnie znajduje się parking.

Jak dojechać do parking podziemnego.

Po zaparkowaniu pojazdu musisz przejśc się na rynek - Plaza de la Constitucion. Jest to krótki spacer i jeśli wpiszesz „Ayuntamiento de Canillas de Aceituno” w mapach Google, łatwo go znajdziesz.

Po prawej stronie będzie kilka łuków i więcej źródeł wody, jeśli masz chwilę, możesz iść do pobliskiego baru lub skierować się prosto pod górę. Z placu musisz wejść po schodach, gdzie po lewej stronie znajdziesz bezpłatne fontanny do picia (Agua Potable) i znak „Mercado Municipal”.

Źródło wody w Canillas de Aceituno

Po prawej stronie będzie kilka łuków i więcej źródeł wody.

Woda nie zdatna do picia.

Trzymaj się lewej strony i idź za znakiem do „La Maroma”.

Znak do La Maroma.

Idź w górę od rynku.

Podziamy niesamowite widoki.

Dojście do drewnianego ogrodzenia zajmie około 10 minut. Po drodze na skale, będzie jeszcze jedna strzałka (zdjęcie poniżej).

Biała strzałka wskazująca drogę.

Idziesz pod górę, cementowymi schodzami aż zobaczysz duże drzewo big fig tree on the right.

Steps with a wooden balustrade

Po minięciu drzewa, zobaczysz małą ścieżkę po prawej stronie - idź nią.

Ukryta scieżka.

Od tego momentu poprowadzi Cię ścieżka wzdłuż rowu irygacyjnego.

Ścieżka wzdłuż rowu irygacyjnego

Idziemy dalej wzdłuż rowu irygacyjnego

Jeszcze dalej ;)

Uwaga na głowę ;)

W pewnym momencie rów irygacyjny wchodzi stromo w górę, i od tego miejsca należy podążać polną drogą - zabierze Cię do gaju oliwnego.

Wzdłóż rur.

Gaj oliwny

Idąc gajem oliwnym.

Trzymamy się tej ścieżki, która skręca lekko w lewo, a następnie stromym wzgórzem, gdzie znowy zobaczysz rury - podążaj za nimi nie zgubisz się.

Strome wzgóże wchodząc z gaju oliwnego.

Rura wskazująca drogę.

Rura po drodze.

Podążając za rurami, znajdziesz małą szopę, a następnie pierwszą i drugą metalową platformę ze wspaniałymi widokami na góry.

Szopa po drodze.

Pierwsza platforma.

Druga platforma

Schodząc z drugiej platformy

Ostatni odcinek, ponownie wzdłuż naszej rury, doprowadzi cię do końca ścieżki, gdzie znajdziesz dwa źródełka - zalecamy zanurzenie się w lodowatej, górskiej wodzie - poczujesz się dziesięć lat młodziej ;).

Już prawie na miejscu!

Wodospad

Stamtąd można także wspiąć się na drugi poziom z większą ilością źródełęk i pięknym wodospadem.

Jeśli masz ochotę na przygodę i jesteś wystarczająco sprawny, możesz wspiąć się jeszcze wyżej z poziomu drugiego na poziom trzeci, gdzie jest jeszcze większy wodospad - nasi przyjaciele i ja wspięliśmy się na niego na bosaka, więc większość ludzi powinna być w stanie to zrobić .

Nasz punkt docelowy.

To niesamowite miejsce, które odwiedza zaledwie garstka osób, i jest tylko około 4 km w jedną stronę od głównego rynku. Po spacerze możesz popływać w orzeźwiających wodach, zjeść lunch i poopalać się na skałach. Jeśli zrobi ci się gorąco, wystarczy wskoczyć ponownie do wody. To świetne miejsce na spędzenie miłego popołudnia. Naprawdę je polecamy.

#Andaluzjia #Hiszpania #przechadzka #sciezka #przygoda #przyjaciele #góry #nieodkrytemiejsca #natura